Tuesday, November 2, 2010

Top 5 cuvinte cu care desemnam negativul

Toti avem anumite cuvinte pe care le folosim sa desemnam o categorie de oameni care ni se pare demna de dispret. De la clasicul "bou" pana la mai modernele sintagme ale lui Mircea Badea, fiecare are propriile cuvinte prin care manifesta oprobiul fata de altii. Aici voi prezenta un mic top 5 ale unor astfel de cuvinte la a caror folosinta am fost martor.

Locul 5: PARLIT

Este un cuvant relativ banal, folosit de multe ori pentru a arata ca cineva nu este de un nivel economic tocmai ridicat. Insa Cosmin m-a asigurat ca nu despre asta e vorba. Si il cred. Astfel ca "PARLIT" capata o noua valenta, anume cea de neavenit intelectual si social. O evolutie onorabila pentru un cuvant altminteri vechiut si comun.

Locul 4: PULETE

Folosit de Teo din Deko, intr-unul din clipurile pe care le-am vazut pe YouTube. Se refera la un baiat tanar, convins ca are, anatomic, marimea necesara pentru a satisface femeile. De asemenea, pretinde ca este mai barbat decat este. Devine astfel un cuvant perfect pentru a desemna pe cineva fara experienta, mai ales cand vrei sa faci misto de el pe o tema sexuala. Sau politica...

Locul 3: CIUMPALAC

Folosit de Mircea Badea si de mine. De fapt faptul ca este folosit de mine a ajutat CIUMPALAC sa prinda locul 3 in top, altfel nu stiu, zau... La auzul acestui cuvant ma gandesc la un gagiu orientat catre valorile vietii rurale, imbracat in bluza si pantaloni de trening, cu adidasi de fotbal sau pantofi albi ciocati, cu o freza de un tip oarecare, neaparat venind de la o activitate gen antrenament la fotbal sau la judo, invatat si obisnuit sa treaca prin viata cu un dram de agresivitate si o atitudine de mijlocul clasamentului, ca sa zic asa. Relaxarea fata de valorile morale il caracterizeaza pe deplin pe acest CIUMPALAC. De asta foloseste CIUMPALACUL de Mircea Badea termenul pentru politicienii romani. Si pe buna dreptate.

Locul 2: Jeffrey-Franks-si-fratii-sai

Varul meu Samargiu l-a inventat. Am observat ca trebuie folosit intr-un cuvant, ca un intreg, ceva gen Jumatate-de-om-calare-pe-jumatate-de-iepure-schiop. Var-miu, corporatist, e un tip destept si bine informat, deci nu putea sa ii scape recenta vizita a lui Jeffrey Franks in Romania. Prin acest conglomerat de cuvinte, varul meu desemneaza pe oricine se crede mai smecher decat e de fapt. Daca stau sa ma gandesc, acest panseu fancy-shmansy ar fi cam greu de strigat pe strada, deci aici ia cateva puncte in minus. Puncteaza in schimb la capitolul creativitate.

Locul 1: CIURI-BURI (scris si CHURRY-BURRY)

Este intregul merit al lui Adi, caruia ii adresez omagiile mele pentru inventarea acestei expresii. Este si meritul meu k am creat o adevarata psihoza in jurul acesteia, folosind-o de cate ori am ocazia. Discutam despre bani mai tarziu. Inca nu stiu ce inseamna, dar e funny. Adi reuseste sa desemneze tot ce e rau in lume folosind aceasta sintagma care provoaca rasul, nicidecum indignare. Deci puncte pentru el la descretit fruntile. Concluzie: daca te enerveaza Boc, zi-i k e un mare CIURI-BURI (eventual scrie asta pe blog la Badea, poate reusim ceva la scara mai mare)!

3 comments:

Unknown said...

..... ai uitat de "trist" care este deja de notorietate si este si foarte simpatic .... nu crezi ?

Octavian Dobre said...

Mda, de asta am uitat. Am mai fost acuzat, de altfel, ca am uitat si altele, gen "magar", "ghertoi" si altele. In momentul in care voi ajunge la 5 voi posta alt top.

Unknown said...

bun post-ul, bun. ;)
nu stiu inca daca e de bine sau de rau ca am ajuns sa facem un top al cuvintelor cu care sa desemnam negativul. e clar ca ceva merge prost... :| nu indraznesc sa intreb pe cand un articol intitulat "top 5 cuvinte cu care desemnam pozitivul:|